Biraz ev hanımı, biraz öğretmen, biraz eş, biraz arıza, biraz
alışverişkolik, biraz pastacı, biraz kadın, biraz kardeş, biraz gelin, biraz
çocuk...Sizde de bunlardan biraz varsa aramıza hoşgeldiniz (:


18 Temmuz 2012 Çarşamba

Süt mısır nasıl haşlanır?

Evet yanlış duymadınız :) Yeni gelin tarifleri diye boşuna demedik, kolay şeylerin de tarifi gerekiyor bazen. Hele benim gibi daha önce hiç pişirmediyseniz, hep yiyici olduysanız :)


Buradaki püf nokta süt ve şeker de atmak :) Yerken de tuz atmaya gerek kalmıyor. Düdüklü tencere de pişirmenizi tavsiye ederim yoksa çok uzun sürüyor. Benim gibi düdüklüden korkan yeni gelinler, emin olun sonra düdüklü en iyi arkadaşınız olacak, özellikle de çalışıyorsanız...



Malzemeler:
2 su bardağı süt
2 su bardağı su
3 kesme şeker
4 mısır

Yapılışı:

Mısırları ayuklayıp yıkayıp, gerekirse bölerek tencereye yerleştirin. İç yapraklarından birkaç tanesini de yıkayıp üzerine koyun. Lezzeti artırıyormuş :)

Mısırların üzerini kapayacak şekilde yarısını su yarısını süt koyun. 3 kesme şeker atıp, düdüklünüzü kapayın. Markasına göre değişir ama pişme süresi 15-20 dk. Gerçekten çok lezzetli oluyor. Tuz serpmeden rahatlıkla yiyebiliyorsunuz.

Afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. oohh canım çekti ya :) sütlüsünü de ilk defa duydum mutlakaa denemeliyiimm merak ettim :)

    YanıtlaSil
  2. Valla ben sevdim :) Ama sütünü fazla kaçırmamak lazım :) Eşim süt kokusu olmasa daha iyi olurdu dedi. Bence denenmeli!

    YanıtlaSil

Yorum bırakan elleriniz altın dolsun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...