Biraz ev hanımı, biraz öğretmen, biraz eş, biraz arıza, biraz
alışverişkolik, biraz pastacı, biraz kadın, biraz kardeş, biraz gelin, biraz
çocuk...Sizde de bunlardan biraz varsa aramıza hoşgeldiniz (:


4 Mart 2012 Pazar

Tarif: Portakallı Cevizli Kek

Bugün çok sevdiğim iki misafirim vardı, onlar için yaptığım keki sizle paylaşıyorum. Püf noktalara dikkat ederseniz çok güzel bir kek oluyor :)



Malzemeler
  • 3 yumurta (oda sıcaklığında)
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 portakalın kabuğu
  • dörtte bir su bardağı sıvıyağ
  • 3 yemek kaşığı yoğurt (oda sıcaklığında)
  • yarım su bardağı ceviz içi
  • 1 portakalın suyu (oda sıcaklığında)
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı:

Fırınımızı 175 dereceye ayarlıyoruz.
İlk önce şeker ve yumurtayı 5 dk boyunca çırpıyoruz. 
*Burdaki amacımız şekerin iyice erimesini ve yumurtayla özdeşleşmesini sağlamak. Bu yüzden yumurta soğuk olmamalı.

Vanilya ve yağ ekleyip karıştırıyoruz. İçine bir portakalın kabuğunu rendeliyoruz. 

Ardından yoğurdu, portakal suyunu katıyoruz. Un ve kabartma tozunu eleyerek ilave ediyoruz. Hepsini karıştırdıktan sonra cevizleri de ekleyip kaşıkla karıştıralım. 
*Eğer bir kaşık karışımdan alıp döktüğümüzde hemen karışımın içinde kaybolmuyorsa kıvamı iyi demektir. Çok sıvık ise biraz daha un ekleyebilirsiniz. 2 bardak bana tam geldi.

Kek kalıbımızı yağlayıp, karışımımızı döküyoruz. Sevgimizi de katıp fırına yolluyoruz :)

40 dakika keklerin normal pişme süredir. Ancak bıçak batırıp temiz çıkmazsa bir 10 dk daha pişirin. Benimki 50-55 dakikada pişti. Bıçak temiz çıktıysa kekinizi fırından alın ve soğuyana kadar kalıptan çıkarmayın ki bozulmasın. Ben bir tabağa ters çevirip bekliyorum.

Afiyet olsun :)

2 yorum:

  1. eline sağlık :) aynı keki tarçınlı-cevizli yapıyordum.bugün bunu da deniycem.

    YanıtlaSil
  2. Ben çok sevdim, umarım beğenirsin :)

    YanıtlaSil

Yorum bırakan elleriniz altın dolsun :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...